2. Liikkuminen

Erilaiset liikkujat ja liikkumisesta innostuminen.

Tapoja liikkua ja innostua liikkunnasta on monenlaisia. Tärkeää on löytää itsestä hyvältä tuntuva laji tai tapa liikkua arjessa.

  • Millaisista asioista liikkumiseen liittyen sinä innostut?
  • Millaisissa asioissa sinä olet hyvä?

2-3 tuntia aktiivista aikaa ja liikkumista arjessa joka päivä

Pyöräily ja kävely ovat hyviä tapoja liikkua paikasta toiseen ja samalla keho saa hyvää liikettä.

  • Mitä hyviä vaikutuksia liikunnalla on? Mitä hyötyä sinulle on, jos liikut päivittäin?
  • Liikutko sinä perheesi kanssa? Mikä on ollut hauskaa yhdessä? MItä uutta haluaist kokeilla?

Liikunnan ilo

  • Uskalla rohkeasti kokeilla erilaisia asioita. Voit löytää jonkun uuden hauskan jutun, jota haluat tehdä lisää.
  • Uuden oppimisesta tulee hyvä fiilis!
  • Hyvässä seurassa liikkuminen on yleensä hauskempaa. 
  • Olohuonesirkuksen liikkeitä voi tehdä perheen tai kaverin kanssa kotona ilman mitään välineitä.
  • Mitä lajeja olet kokeillut? Ja mitä halusit kokeilla?
  • Oletteko kokeilleet perheakrobatiaa vanhempiesi tai sisarustesi kanssa? Tai kaverin kanssa? Olohuonesirkus sisältää 32 erilaista helppoa ja vaativampaa akrobatialiikettä.
  • Helppoja joogaliikkeitä voi tehdä missä vain: Tanssiva hiiri, Lisko ja Mangusti.
  • Hei me pyöräillään videoista ideoita pyöräilytaitojen harjoitteluun: Maailman hitain pyöräilijä, Saippuakupla metsästys ja Pallon potkaisut+ kuljetus.