Siirry sisältöön

Mindfulness harjoitus – iltahengitys lapselle ja aikuiselle

Tämä mindfulness-harjoitus sopii hyvin koko perheen illan rauhoittumiseen. Harjoituksessa rauhoitetaan kehoa ja mieltä hengityksen avulla. Lisäksi mietitään yhdessä, millaisia ajatuksia päässämme juuri nyt liikkuu.

Neuvokas perhe -tiimi
Julkaistu 24.3.2020

Lapsen ei ole aina helppo rauhoittua illan vilinästä iltatoimiin. Myös aikuisella saattaa pyöriä päässä vielä päivän työt ja tapahtumat – sekä puuhat, joita suunnittelee tekevänsä lapsen nukahdettua. Kehon ja mielen rauhoittaminen mindfulness-harjoituksen avulla tekeekin hyvää meille jokaiselle ennen nukkumaanmenoa. Tässä harjoituksessa rauhoitetaan kehoa ja mieltä yhdessä, rauhallisen musiikin soidessa taustalla.

  • Miten hengitys täyttää vatsan – ja taas tyhjentää?
  • Millaisia ajatuksia mielessä liikkuu?
  • Minkä värisiä ajatuksia meidän kannattaa illalla suosia?
  • Miten omaa mieltä voi rauhoittaa?

Harjoitus sopii kuunneltavaksi illalla sängyssä tai päivällä rauhoittumistarkoituksessa. Siihen voi halutessaan ottaa mukaan hengityskaverin.

 

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset