Siirry sisältöön

Mindfulness harjoitus -rentouttava kehon havainnointi

Harjoitus, jossa siirrämme huomion kehonosiin lempeästi ja rentouttavasti. Tavoitteena lisätä myös itsemyötätuntoa.

Anne Kuusisto, Lapsiperhe-asiantuntija, MIndfulness-ohjaaja
Julkaistu 7.2.2020

Tämä harjoitus soveltuu aikuisille, nuorille sekä isommille koululaisille. Sen kesto on n.15 min. Harjoitus toimii parhaiten kuulokkeilla kuunneltuna, mutta myös muuten. Lopussa ei tule herättelyä, joten sen voi kuunnella illalla ennen nukahtamista.

Harjoitus vahvistaa keskittymis- ja läsnäolokykyä tässä hetkessä sekä rentouttaa kehoa. Ärsyketulvan keskellä eläessämme yhteys omaan kehoon ja sen viesteihin usein heikkenee. Harjoitusten avulla on mahdollista vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä, sekä koettua kehotyytyväisyyttä.

Mindfulness harjoitukset vahvistavat hyvinvointia ja terveyttä monella tavalla, koska ne auttavat kehoa ja mieltä rauhoittumaan ja palautumaan stressistä. Lisäksi niiden avulla voi mm. lisätä elämäniloa ja tyytyväisyyden kokemista tässä hetkessä.

 

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset