Siirry sisältöön

Mindfulness harjoitus – rusinasta rennoksi

Tässä mindfulness-harjoituksessa rentoutetaan kehoa osa kerrallaan. Ensin jännitetään, sitten vapautetaan jännitys ja tunnustellaan, miltä rentous tuntuu kehossa. Harjoitus vahvistaa oman kehon tuntemista ja rauhoittumisen taitoa.

Neuvokas perhe -tiimi
Julkaistu 24.3.2020
Päivitetty 2.4.2020

Tämän kuunneltavan mindfulness-harjoituksen avulla voidaan lasten kanssa harjoitella oman kehon tuntemista ja rentouttamista. Harjoituksessa rentoutetaan kehon osia vuorotellen; ensin jännittämällä esimerkiksi kasvot rusinaksi ja sitten rentouttamalla sekä pysähtymällä tuntemaan miltä rentous tuntuu. Harjoittelun avulla voidaan vahvistaa oman kehon tuntemista, kehotietoisuutta ja myönteistä suhdetta kehoon.

  • Miltä keho tuntuu ihan jännittyneenä?
  • Miltä tuntuu rentous kovan jännityksen jälkeen?
  • Millainen on oloni harjoituksen jälkeen?

Harjoitus sopii iltaan tai hetkeen, jolloin halutaan rauhoittua.

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset